Det norske revisjons- og rådgivningsfirmaet BDO har igjen valgt Intility som sin primære driftspartner for 1.250 ansatte fordelt på over 60 kontorer.
Alle kundens fagapplikasjoner og datahverdagen til samtlige medarbeidere blir kjørt på en administrert IT-plattform, som er levert som en skytjeneste.
Den nye avtalen som nå signeres har en verdi på over 100 millioner kroner, oppgir Intility i en pressemelding.
Partene fornyer et allerede ti år gammel samarbeid.
BDO tar samtidig i bruk amerikanske Salesforce.com som nytt system for kundehåndtering (CRM), også det levert som skytjeneste.
Det spesielle med den nye leveransen er at de implementerer Salesforce med direkte integrasjon mot bedriftens Windows Active Directory, begge deler levert som tjenester.
BDO mener de har fått en effektiv og fremtidsrettet IT-løsning, kan vi lese ut fra pressemeldingen.
Å la andre drifte sentrale IT-tjenester i denne utstrekning passer ikke alle kunder like godt, men for de som velger en slik skybasert leveransemodell er ofte fleksibilitet, skalerbarhet og et ønske om å bruke tiden sin på kjernevirksomhet blant fordelene som trekkes frem.
Oslo-baserte Intility har de siste årene opplevd sterk vekst med sin leveranseplattform, som per i dag fungerer som IT-avdelingen til 15.000 medarbeidere fordelt på mer enn 500 bedriftskunder.
Flytoget, Entra, DNO og Mentor Medier er noen av dem. Samlet drifter selskapet nå mer enn 2.000 terabyte med data.
Les også:
- [26.02.2014] Investerer 100 millioner i datasenter