Hello er en mobiloperatør som går litt mot strømmen. Selskapet har definert seg selv som en blanding av et IT-selskap og en mobiloperatør.
Mens de fleste andre aktørene kjemper en hard priskrig for å få flest mulig kunder, har Hello bestemt seg for å fokusere på de mest lønnsomme bedriftskundene.
– Det er lett å få kunder, for kunder er lette på tråden, sa Nadir Nalbant, administrerende direktør i Hello, i et lengre intervju med digi.no i september: Satser på at IT-sjefer tar over mobilkjøpene.
Da var han lite lysten på å fortelle hvordan det lå an med omsetningen, men han fortalte at snittkunden ringte for mer enn 1.000 kroner i måneden, og at inntektene var store nok til at det gikk rundt.
Nå letter han litt på sløret i et intervju med Dagens Næringsliv:
- Med den farten vi har nå vil vi passere 100 millioner kroner i løpet av neste år. Jeg regner med at det vil skje rundt sommeren, sier Nadir Nalbant, administrerende direktør i Hello, til Dagens Næringsliv.
Regnskapstallene for 2006 viser en beskjeden omsetning på bare 4,8 millioner kroner. Sannsynligvis er det markant høyere i inneværende år.
Konkurrenten NewPhone gikk fra 5,9 millioner et år, til 56,2 millioner året etter. Så kraftig vekst tør ikke Nalbant å love, men han tror på stor fremgang.
- Jeg regner med at vi kommer til å femdoble topplinjen de første fire-fem årene, sier Nalbant til Dagens Næringsliv.
Les også:
- [04.10.2007] Lav omsetning i mobiloperatøren Hello
- [28.09.2007] Satser på at IT-sjefer tar over mobil-kjøpene
- [14.03.2006] Gir bort mobiler og går med overskudd