Aksjonen som ble ledet av SpreadFirefox-nettstedet for å samle inn penger til en helsides avisannonsering for Firefox-nettleseren i The New York Times, oppnådde aksjonens målsetning med svært god margin. I løpet av ti dager ga omtrent 10.000 bidragsytere til sammen omtrent 250.000 dollar.
Ifølge ZDnet UK var det allerede etter tre dager blitt samlet inn 100.000 dollar, mens annonsen anslås å ville koste 50.000 dollar. Annonseringen skal skje i forbindelse med lanseringen av Firefox 1.0 den 9. november.
Pengene som blir til overs skal benyttes til å betale for andre utgifter knyttet til lanseringen, inkludert honorar til Mozilla Foundations PR-selskap.


Selv om Firefox-nettleseren ennå ikke er helt ferdig, er den allerede blitt svært populær. Testutgavene skal til nå ha blitt lastet ned mer enn 7 millioner ganger.
Mozilla Foundation forventer at også den endelige utgaven vil bli etterspurt. Det opprinnelige målet var 10 millioner nedlastinger innen 100 dager, men dette anses nå for å være for enkelt å oppnå. Derfor er denne perioden nå blitt redusert til ti dager.