KARRIERE

Generasjon C setter nye krav til arbeidslivet

Generasjon C jobber digitalt og vil kreve mindre hierarkiske organisasjoner.

29. mai 2007 - 10:06

På nittitallet ble det snakket om generasjon X, men nå kommer den digitale generasjonen inn i arbeidslivet som går under betegnelsen C.

C i generasjon C står for content, connected, collaboration og commercial, skriver Veckans Affärer.

Det handler med andre ord om mennesker som er vant til å alltid være oppkoblet via datamaskin eller mobil. De unngår filtrert informasjon. De vil vite alt, og det så raskt som mulig. Samtidig er de flinke til å skille mellom ekte og falsk informasjon.

I arbeidslivet kan dette føre til krav om enda mindre hierarkiske organisasjoner. Ifølge Veckans Affärer vil ikke den klassiske, svenske konsensusmodellen falle i smak hos generasjon C. Det går for sent. Generasjon C ønsker å raskt kunne ta stilling til forslag fra sjefen.

Dette er imidlertid også den kreative generasjonen, skriver trendwatching.com. Dette er generasjonen som vil være - og er - skapende artister – også som kunder.

Det kinesiske lasteskipet Yi Peng 3 mistenkes for å ha kappet to undersjøiske fiberkabler i Østersjøen. Målinger viser at datatrafikken stort sett har funnet alternative veier, med begrenset forsinkelse bare på enkelte ruter.
Les også

Internett fungerer: Kabelkuttene i Østersjøen påvirker datatrafikken lite

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
Hvordan lage en stillingsannonse på Tekjobb?
Les mer
Hvordan lage en stillingsannonse på Tekjobb?
Tekjobb
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra