På nittitallet ble det snakket om generasjon X, men nå kommer den digitale generasjonen inn i arbeidslivet som går under betegnelsen C.
C i generasjon C står for content, connected, collaboration og commercial, skriver Veckans Affärer.
Det handler med andre ord om mennesker som er vant til å alltid være oppkoblet via datamaskin eller mobil. De unngår filtrert informasjon. De vil vite alt, og det så raskt som mulig. Samtidig er de flinke til å skille mellom ekte og falsk informasjon.
I arbeidslivet kan dette føre til krav om enda mindre hierarkiske organisasjoner. Ifølge Veckans Affärer vil ikke den klassiske, svenske konsensusmodellen falle i smak hos generasjon C. Det går for sent. Generasjon C ønsker å raskt kunne ta stilling til forslag fra sjefen.
Dette er imidlertid også den kreative generasjonen, skriver trendwatching.com. Dette er generasjonen som vil være - og er - skapende artister – også som kunder.
Internett fungerer: Kabelkuttene i Østersjøen påvirker datatrafikken lite