Google ble verdens ledende søke- og annonseselskap uten selv å bruke noe særlig med penger på annonsering.
For å lykkes også med selskapets nettbaserte programvare myntet på kontorbrukere kreves imidlertid sterkere lut enn anbefalinger fra venner og venners venner.
I dag ruller Google ut en markedskampanje med store skilt langs innfartsårene til amerikanske byer som New York, Chicago, Boston og San Francisco.
Meldingene på skiltene skal byttes daglig i hele august i et forsøk på å lokke flere beslutningstakere til å bytte kontorpakke til Googles nettbaserte alternativ, Google Apps. Det skriver nyhetsbyrået Associated Press.
Kampanjens helt åpenbare hensikt er å stjele kunder vekk fra Microsofts mer populære Office-pakke.
Google forteller at rundt 1,75 millioner virksomheter, skoler og organisasjoner nå benytter selskapets kontorpakke med nettbaserte tjenester for tekstbehandling og e-post.
Les også:
- [21.09.2009] Kontorpakke blir snart søkbar