Normalt er bedrifter veldig nøye med ikke å gjøre endringer på logoen sin, og spesielt amerikanske bedrifter er veldig restriktive på hva de tillater.
Google derimot, går den andre veien. De gjør ofte spesialutgaver av sin logo, eller det de kaller såkalte "doodles". Det vil si at de lager varianter av logoen sin for å hylle forskjellige hendelser, mennesker og lignende. Det skjer omtrent 50 ganger i året.
Første gang de gjorde det var da gründerne Larry og Sergey skulle på Burning Man Festival i Nevada. De ønsket å gjøre sine brukere oppmerksom på at de ville være ute av kontoret, hvilket betydde tregere responstid, og fikk dermed utviklet en Burning Man-logo som ble lagt ut på hjemmesiden. Stuntet ble en så stor suksess blant brukerne at gründerne bestemte seg for å gjenta dette.
I dag er det 17. mai og Norges nasjonaldag, og i den forbindelse har Google laget en utgave av sin logo som viser to bunadskledde unger som danser mens de veiver med det norske flagget.
Brukere som klikker på logoen mens den hyller den norske nasjonaldagen, gjør et vanlig søk på "17 mai".