Google ser ut til å ville angripe mobilmarkedet på bred front. Selskapet har nylig meldt seg på budrunden for nye mobilfrekvenser i USA. De har kunngjort en egen plattform for mobile tjenester, døpt Android. I går lanserte de en ordning som skal gi iPhone-brukere maksimalt utbytte av tjenester som Gmail og Calendar.
Les også:
- [12.02.2008] Google har stjernerolle på GSM-samling
- [19.12.2007] Utviklere frustrert over Google Android
- [18.12.2007] To mulige iPhone-operatører i Japan


iPhone-brukerne behøver ikke gjøre annet enn å innstille mobiltelefonens nettleser på Googles hjemmeside. Siden merker seg da automatisk at den forholderseg til en iPhone, og legger opp lenker som lar brukeren velge mellom de forskjellige tjenestene.

Tidligere er Maps og YouTube tilrettelagt med tanke på iPhone-brukere.
Googles forelskelse i iPhone har delvis sammenheng med at apparatet er moteriktig og selger bra i USA. Den henger også sammen med at Googles administrerende direktør Eric Schmidt er medlem av styret i Apple.