Amerikanske Plaxo tilbyr en tjeneste og programvare med samme navn som skal automatisere oppdateringen av kontaktinformasjonen i adresseboken til e-postklienten Outlook. Det hele avhenger dog av at kontaktene i adresseboken også benytter tjenesten, og at de oppdaterer sin egen kontaktinformasjon.
Tjenesten har vært i drift siden slutten av 2002, og har nå mer enn to millioner brukere.
Siden tjenesten er gratis, er det blitt stilt spørsmål om hvordan Plaxo skal få inntekter til fortsatt drift. Blant investorene i selskapet, er Cisco.
Nå har Plaxo ifølge News.com informert om planer om å ta betalt for mer omfattende utgaver av tjenesten. Blant annet tilbyr selskapet nå en VIP-utgave som skal koste omtrent 20 dollar i året. Gjennom denne skal selskapet blant annet tilby bedre kundestøtte. I tillegg planlegges det også betalingsutgaver for automatisk synkronisert av kontaktinformasjonen i mobiltelefoner og PDA-er.
Plaxy vil også inngå avtaler med andre selskaper for å skaffe inntekter. Allerede nå, gjennom den nye versjon 2.0 av programvaren, er et søkefelt fra Yahoo integrert i Plaxo-verktøylinjen i Outlook. I framtiden vil for eksempel nettbutikkløsninger kunne motta adressen til mottakeren av en gave, ved hjelp av Plaxo programmeringsgrensesnitt (API).
Selskapet har en personvernpolicy som gjør at brukerne eier rettighetene til sin egen informasjon, selv om selskapet skulle bli kjøpt opp. Det er også lagt hindringer i veien for at noen skal kunne utnytte kontaktinformasjonen til å masseutsende søppelpost. Selskapet lover også at informasjonen ikke vil bli videresolgt til denne typen virksomheter.