Microsofts salgskorps på 8 000 bruker selv en omfattende kundehåndteringsløsning fra Siebel.
I samband med Project Elixir som tar sikte på å gjøre Outlook til universell klient, har Microsoft investert 500 000 dollar på å utvikle klienten «Customer Explorer», som gir hver selger tilgang til all slags informasjon om kunden, gjennom grensesnittet til Outlook. Klienten gir samtidig tilgang til flere kilder med kundeinformasjon.
Les også:


- [12.07.2006] Microsoft vil tilby CRM som «Live»-tjeneste
- [07.02.2005] Microsoft gjemmer bort konkurrenter
I forrige uke la Microsoft ut et større dokument som forklarer bakgrunnen for Customer Explorer: Microsoft Improves Access to Customer Data with New Smart Client Solution.
En prøve på Outlook-utvidelsen er tilgjengelig her fra: CRM Integration Sample for Outlook Source Setup.
Tidligere er en demonstrasjon av Customer Explorer lagt ut her: Microsoft Improves Access to Customer Data with New Smart Client Solution.
Project Elixir har en slags hjemmeside her: Extending Enterprise Applications with Microsoft Outlook.
På et nettstedet beregnet på kundene som Siebel og Microsoft har felles – Siebel on Microsoft – forsikrer Microsoft at selskapet vil fortsette å gi kundene full støtte selv om Siebel er overtatt av Oracle.