- Jeg blir sjef. Runar Lie slutter.
Det var meldingen fra DoubleClick-sjef Jan Grønbech, som informerte dette til digi.no over mobiltelefon.
Det var etter et styremøte i dag at ledelsen i Tyskland kom til denne beslutningen. Grønbech har tidligere uttalt til digi.no at han ville slutte hvis han ikke ble sjef i "nye" AdLink.
Han hevder altså nå at han har vunnet toppkampen i Norges største annonsenettverk på Internett. Men Runar Lie sier selv at han fortsatt er sjef i Norge og ikke har hørt noe fra sine egne sjefer i Tyskland.
- Det er for tidlig å si om det blir mye nedskjæringer. Det blir klart i løpet av uken, sier Grønbech videre.
- Er ikke du en dyrere mann for AdLink enn Runar Lie?
- Nei, det aner jeg ikke noe om. Jeg skulle jo egentlig ikke tro det utifra hva AdLink-folkene tjener, sier han og skryter av Runar Lies innsats som sjef for AdLink.
- Runar har gjort en veldig god jobb med AdLink etter at han kom inn fra Netpool. Når AdLink så kjøper oss og tar navnet, er det hyggelig å få tilliten, sier Grønbech som hevder han har visst dette en stund.
- Jeg ble vel fortalt dette ganske tidlig, men man vet aldri før alt er i boks, sier Grønbech og hevder at organisasjonen hans, som er betraktelig større og mer suksessrik enn AdLink i Norge, ikke har noen problemer med at de mister merkenavnet DoubleClick.
- Vi reagerte vel med blandede følelser de første dagene i november da vi fikk vite dette. Det har vi glemt for lengst. Hvem bryr seg om navnet? spør han.
- Nå skal vi bruke tiden og kreftene får å få sitene over på DART. Vi må informere alle annonsører og siter om hva som skjer og gi dem den oppfølgingen de er vant til. Det som er fint er at vi får enorm dekning, blant annet gjennom DoubleClick-nettverket i land der AdLink ikke har kontorer, og med 130-140 siter her i Norge, sier han.
- Tjenester som StockLink og Autobørsen gir oss skikkelig styrke på bil- og finansområdene, mener Grønbech