Den tidligere DoubleClick-/AdLink-sjefen fikk kun tre måneder i sjefstolen i Zett.no, den store nettrubrikksatsingen til Orkla Media og A-pressen.
- Jan Grønbech ble i første omgang leid inn som daglig leder fra 1. oktober. Styret i Zett ble først konstituert i desember i fjor og da måtte styret gjøre seg opp en mening om daglig leder-stillingen. Dette er en prosess med mange faser og i slike prosesser må man bare innse at ting endrer seg underveis.
Det sier styreleder i Zett, Jan Moberg, til digi.no.
Fra januar 2003 er det Kåre J. Andersen Zett-sjef. Til daglig leder han A-pressen Interaktiv (API).
Grønbech fortsetter i Zett, som ansvarlig for merkevarebyggingen av rubrikksatsingen.
- Det er en løsning som styret og jeg er godt fornøyd med. Jeg har muligheter til å sitte med denne jobben frem til sommeren, men står fritt til å starte nye ting hvis jeg ønsker det, sier han.
Styreleder Moberg har ingen kommentar til om det har vært en kulturkollisjon mellom Grønbech, som har jobbet flere år i internettbransjen, og aviskulturen i Orkla Media og A-pressen.
Grønbech svarer dette på spørsmålet:
- Det er klart det er forskjell å komme fra en gründertilværelse hvor man er vant til å styre virksomheten selv, til en jobb hvor man skal sørge for samarbeid med 72 aviser over det ganske land. Det er utrolig mange interesser som skal ivaretas, og det blir fokus på mange forskjellige elementer. Jeg har vært vant til å ivareta en interesse for et selskap, hvor min hovedoppgave har vært å tjene mest mulig penger for selskapet, sier Grønbech.
Styreleder Moberg mener at arbeidet med Zett går sin trauste gang, men vil ikke love noen lanseringsdato.
- De første avisene vil garantert komme med før sommeren. Men vi må være tålmodige i dette arbeidet og gjøre det riktig. Vi har fått bekreftet at valget har vært rett, Det viktigste vi i Orkla Media må gjøre nå, er å få koordinert Zett med innfasingen av vårt nyvalgte, felles annonsesystem for avisene, sier Moberg.