Mot slutten av juni arrangerer Oracle sitt store seminar Oracle World København. Vanligvis har markedsdirektør Harald Løvvik kjørt et edruelig opplegg og prøvd å få inn rundt 150 norske deltagere. Da har han brukt flere måneder på å sende ut brev og DM til kunder som han har i databasene sine.
I år dobler han innsatsen.
Årsaken er Internett.
- Vi kjører nå en miks av e-post utsendelse, bannerannonsering og pop-backs (bl.a. i digi.no, red.anm.). Vi skal forsøke å nå et videre spekter av kunder som vi ikke har i basen vår, sier Løvvik og håper at en rabattert pris før 10. mai skal hjelpe på.
Han har allerede fått inn 50 deltagere ved hjelp av e-post utsendelser, men skal opp i 300 personer. Løvvik håper at noen av kundene kan kombinere forretning med fritid og ha anledning til å ta med familien sin til Danmark.
- Jeg har gått til mine overordnede i Europa og lovet at vi skal bidra med dobbelt så mange. Vi bør absolutt klare det.