PC-markedet er fortsatt i vekst, og HP har klart å spise markedsandeler på bekostning av sin erkerival Dell -både i Norge og i resten av verden. Norge skiller seg imidlertid ut som et marked der HP gjør det ekstra godt.
- I Norge har vi en markedsandel på 35 prosent, mens vi globalt har 19 prosent. Vi har tatt skikkelige jafs av markedet de siste kvartalene, sier Eivind Roald, administrerende direktør i HP Norge, til Dagens Næringsliv.
På tross av at selskapet er størst, og at det er vanskeligere å doble når man er stor enn når man er liten, har HP Norge nesten klart å doble PC-salget på et år.
- I månedene mai, juni og juli solgte vi 94 prosent flere PC-er enn i samme tidsrom i fjor, sier Roald, til Dagens Næringsliv.
Les også:
- [17.08.2007] Knalltall og enda bedre utsikter for HP
- [30.07.2007] Dell kan miste andreplassen