- Stadig flere bedrifter vurderer innkjøp av arbeidsstasjoner fremfor en ordinær PC. Arbeidsstasjoner er ikke lenger bare forbeholdt brukere innen tegning, konstruksjon og design, kommenterer markedsdirektør Anders Thømt i Dell Computer AS, som lover å fokusere enda sterkere på denne produktgruppen i tiden som kommer.
Ifølge IDC er Dell nå markedsleder på arbeidsstasjoner i Norge, Sverige, Irland, UK og USA.
50 prosent av Dells omsetning skjer over Internett, noe som har gjort selskapet til verdens nest største dataleverandør, ifølge IDC.


Dells framgang på serversiden begynner også å bekymre konkurrentene såpass at enkelte nå iverksetter egne "anti-Dell-kampanjer". Under navnet Win Back skal Compaq ta tilbake de kundene Dell har kapret på Wintel-baserte servere. Compaq forsøker ikke engang å dekke over at kampanjen er rettet direkte mot konkurrenten: Kampanjen går ut på å fokusere på de selskapene som har flyktet over til Dell og med aggressiv markedsføring skal kundene lokkes tilbake i Compaq-folden.
Michael Dell på sin side smiler lurt i skjegget av Compaq-kampanjen og tar den som en bekreftelse på at Dell har truffet innertier med sin egen serverstrategi.
IDCs PC-statistikk (bordmaskiner, bærbare og tjenere) for siste kvartal 1999 (publisert i digi.no i februar) viser at Compaq fortsatt er det ledende merket i alle kategorier i alle nordiske land, bortsett fra det bærbare markedet i Norge, der Toshiba er nummer én. Dell er nummer to i Sverige, men nummer fire i Danmark og Norge, der IBM beholder andreplassen. I Sverige er IBM på tredje plass, mens Fujitsu-Siemens har fjerdeplassen. I Norge og Danmark er Fujitsu-Siemens på tredje plass, med Dell på fjerde.