SIME Awards 2000 (Scandinavian Interactive Media Awards), ble utdelt tirsdag kveld. I alt skulle fem priser deles ut, i tillegg til SIME Hall of Fame, SIME Grand Prize og Juryens spesialpris.
Blant de norske deltagerne var for eksempel Tine Meierier som ble nominert til morsomste og mest innovative nettapplikasjon. Samme ble Pepsi.no, som ble nominert til beste design. SOL.s side for barn og unge ble også nominert under beste innhold.
Men ingen av disse vant. Scandinavian Airlines (SAS) fløy derimot av sted med prisen for beste design.
Nordens beste på innhold ble Danmarks Radio med sin tjeneste DR75. Beste kampanje gikk til Volkswagens nye Beetle, mens prisen for beste e-commerce gikk til den svenske finanstjenesten Avanza.se.
Avanza.se fikk også SIME grand prize!
Den morsomste og mest innovative web applikasjonen var Snow War/ Radiolinja, mens prisen for beste tekniske løsning gikk til Pricerunner.com
Plass ble ryddet i SIME hall of Fame til Jakob Neilsen og Patrik Fälström, mens Kinopolatskin fikk prisen for bruk av nettet på beste måte.