– Jeg er glad for å kunne rapportere tosifret inntektsvekst og betydelig forbedret lønnsomhet, sier Kahoot-sjef Eilert Hanoa i en børsmelding.
Driften i det norske e-læringsselskapet går imidlertid fortsatt med underskudd, men det later til å ha stabilisert seg på samme nivå som i fjor.
– Vi viser viser stayerevne og fortsatt sterk vekst i et et tidvis vanskelig marked, sier Hanoa, som trekker fram at veksten av større og profesjonelle brukere fortsatte.
Økte antall betalende kunder
Dette førte i neste omgang til en økning i betalte abonnementer. I kvartalsrapporten står det at selskapet har fått 35.000 nye betalte abonnementer i første kvartal, hvorav ca 30.000 er fra såkalte profesjonelle brukerkategorier.
Totalt hadde selskapet 1.345.000 betalte abonnementer ved utgangen av første kvartal, noe som er en økning på 15 prosent.
Hanoa påpeker også at Kahoot framover vil komme med nye løsninger, det inkluderer blant annet nye AI-baserte funksjoner.
Dette tjente toppene i Norges 100 mest lønnsomme IT-selskaper: To navn skiller seg klart ut