Altibox har en offensiv vekststrategi. I forrige måned koblet fiberselskapet opp sin kunde nummer 150.000, med ytterligere 30.000 kunder på venteliste.
Forretningsideen deres er å tilby fiberbasert bredbånd, digital-TV, alarm, mobil og IP-telefoni fra en og samme leverandør.
Selskapet har nå skrevet under en gigantkontrakt med Atea, om leveranse av logistikktjenester til Altibox-partnere for utrulling av bredbånds- og alarmprodukter til fiberkundene.


Avtalen har en estimert verdi på til sammen 1,4 milliarder kroner, eller 200 millioner kroner årlig de neste syv årene, ifølge en pressemelding.
- Atea har vært en god partner til Altibox over flere år. Gjennom dette arbeidet har vi lært å kjenne de som pålitelige og effektive. Når vi nå skulle velge partner for leveranser ut til våre kunder over hele Norge stod Atea sitt landsdekkende apparat sentralt, sier Altibox-direktør Eirik Gundegjerde i meldingen.
Les også:
- [15.07.2010] Pilene peker oppover for Atea
- [03.02.2010] Sviktende omsetning i Atea
- [15.12.2009] Mobilt bredbånd nær doblet
- [15.12.2009] Enklere for norske bredbåndskunder