Klarnas team har jobbet sammen med Open AI for å bruke deres protokoll til å utvikle en egen Plugin. Målet er å levere en bedre handelsopplevelse på ChatGPT-plattformen, skriver Klarna i en pressemelding.
I kjølvannet av dette lanserer Klarna nå individuelt tilpassede og intuitive kjøpsopplevelser. I første omgang vil det være rettet mot et fåtall brukere i USA og Canada.
Disse vil kunne bruke ChatGPT til å spørre om tips, få inspirasjon og personlige anbefalinger. Brukere vil også få lenker til anbefalte produkter fra Klarnas prissammenligningstjeneste.


– Består «mammatesten»
– Jeg er superentusiastisk med tanke på denne plugin-løsningen med ChatGPT, fordi den består mitt viktigste kriterium, nemlig «mammatesten». Det handler om mammaen min vil forstå det og synes det er nyttig, sier Klarna-sjef Sebastian Siemiatkowski.
Klarna lanserte nylig også et omfattende søkeverktøy som skal gjøre det mulig for kundene å sammenligne priser på en og samme vare i tusenvis av nettbutikker. Verktøyet åpner også for muligheten å filtrere søkene på farge, størrelse og kundevurderinger av butikkene.

ChatGPT hjelper byggherrene med å finne feil i prosjekteringen