Etter å ha solgt ut de fysiske butikkene, baserer Komplett seg utelukkende på netthandel. Men nå tar Norge største nettbutikk en «analog» vri for å øke salget.
Komplett tar i bruk god, gammeldags papirkatalog som i disse dager sendes ut til 500.000 eksisterende kunder og bedrifter, forteller markedssjef Stian M. Larsen i Komplett til digi.no.
500 produkter innenfor forskjellige kategorier som datautstyr, tilbehør, komponenter og PC-er, er presentert i den 72 siders tykke katalogen.
_logo.svg.png)

Ifølge Larsen har Komplett valgt å presentere bredden av vareutvalget, som representerer rundt 10 prosent av produktene.
Og kampanjen synes å lønne seg. Bare på fem dager har selskapet mottatt rundt 7.000 svar.
- Vi ble litt overrasket når vi så hvordan e-postboksen vår ble fylt opp med svar som følge av en konkurranse ved katalogutsendelsen, forteller Larsen.
Det er spesielt blant eksisterende kunder Komplett har fått respons.
Blant nettbutikkene er det MPX som konkurrerer med Komplett. En oversikt over Norges 100 største IT-selskaper, viser at MPX.no var det selskapet fra 2002 til 2003 som hadde den største prosentvise veksten med hele 300 prosent.