To ansatte i Telenor kundeservice, med arbeidssted på Fornebu i Bærum, ble i forrige uke bekreftet smittet av korona.
Telenor opplyser at smitten ikke kommer fra arbeidsplassen.
– For å unngå eventuell videre smitte på kundesenteret har kollegene som jobbet i nærheten av dem, vært på hjemmekontor siden, skriver Caroline Lunde, kommunikasjonsdirektør i Telenor, i en epost.
Hun forteller at Telenor har lagt til rette for smittesporing i samarbeid med smittevernlegen i de ansattes hjemkommuner. Ifølge Lunde kunne smittesporing avkrefte at de ansatte var blitt smittet på jobb.
Kun informert kundeservice-ansatte
Hun forteller videre at informasjon om at det var oppstått smitte ble gitt til de som jobber ved kundeservice. Informasjonen er onsdag ikke gitt til alle ansatte i Telenor på Fornebu.
– Generelt mener vi det er viktig å være åpne om smittesituasjonen, og vi gir jevnlig oppdatering på situasjonen under allmøter der alle våre ansatte er invitert til å delta, skriver Lunde.
Deler heis og kantine
Telenor deler heis og kantine med andre virksomheter, blant annet Evry. Disse er heller ikke informert.
Lunde understreker at de har handlet i tråd med anbefalinger fra fastleger og smittevernlegen i de ansattes hjemkommuner.
– Vi som arbeidsgiver legger til rette for smittesporing og informasjon til involverte i henhold de retningslinjer som disse gir. Det ble også gjort i dette tilfellet i kundeservice i forrige uke. Hittil har vi heldigvis ikke hatt noen smittetilfeller som stammer fra våre arbeidslokaler eller kantiner, skriver Lunde.
Nkom blir ikke ferdig med Telenor-tilsynsrapporten før nærmere jul