Oslo (NTB): Regjeringen har brukt 1 million kroner for å utvikle en sosial app for fedre i pappapermisjon. Men appen har fått dårlig mottakelse, og flere brukere karakteriserer den som verdiløs.
Appen, som er gratis og som fås til brukere av smarttelefoner som iPhone og Android, ble lansert 9. juli. Men knappe én måned etter lanseringen har bare drøyt 1.700 fedre og ni bedrifter registrert seg i appen, skriver Aftenposten.
Tall fra Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufetat) viser at det bare er registrert 83 aktiviteter som fedre i pappapermisjon kan delta på.
– Mitt inntrykk er at appen brukes sjeldent, og av få, og at den sånn sett ikke har fått en god start, sier journalist hos mobilen.no, Vegard Haugen.
I iPhones nettbutikk App Store kan brukerne av appen legge igjen kommentarer. De er ikke nådige. Karakteristikker som «godt under middels», «innholdet er fraværende» og «verdiløs» går igjen. Androidbrukerne omtaler appen som «elendig app», «ubrukelig» og «lite gjennomtenkt».
Den dårlige starten skremmer ikke assisterende direktør i Bufetat, Runar Nygård. Han sier at appen er en førsteversjon og at alle innspill til forbedringer vil bli notert. Han tror aktiviteten vil ta seg opp utover høsten. (©NTB)
Les også:
- [07.08.2013] Gjør det enklere å lage Windows Phone-apper
- [05.06.2013] Norges dyreste?