- Vi har hatt enorm pågang fra både bedriftskunder og privatkunder den siste uka, sier Ødegaard til digi:tele.
Etter at planene om samarbeid og oppkjøp mellom Schibsted Nett og Telenor Online ble kjent for en uke siden har Riksnett forbredt seg på å skru opp tempoet betraktelig. Eierne i A-pressen har åpnet pengesekken for å utnytte svigningene i markedet.
- Det er i første omgang snakk om å framskynde markedsplaner som er lagt for senere bruk, sier Ødegaard. Hvilke tiltak en får se vil han ikke si noe om ennå, men endelig avgjørelse om hva som gjøres blir tatt rett over helga.
Markedssjefen mener de aller fleste av de nye kundene kommer som en direkte følge av planene som Telenor Online og Schibsted Nett lanserte for en uke siden. - Jeg vil satse på at 90 prosent av de nye kundene kommer som en følge av planene våre konkurrenter gikk ut med.
- Til tross for økningen vil vi forholde oss til eksisterende satsingsområder inennfor bedrifter, orgnisasjoner og offentlig forvaltning, sier Ødegaaard. Han sier at Riksnett har god kapasitet og kan ta unna alle de kundene de får og flere til. Vi bygger stadig flere noder og regner med vår infrastruktur vil kunne ta unna 100.000 kunder.
Riksnett tar mål av seg til å kunne huse 20.000 privatkunder i løpet av januar neste år, med en vekst på et par tusen før nyttår.