De ulike nisjekanalene går en usikker tid i møte og går ikke av veien for ekstraordinære tiltak for å vekke oppmerksomhet.
En av disse aktørene er 'Animal Planet', TV-kanalen som satser mye på å vise frem dyrelivet på jorden til alle verdenshjørner.
Kampanjen involverer en sterk tilstedeværelse på Oslos seks sentrumstasjoner og kombinerer forskjellige reklameformater, bannere, montere og videovisninger. I tillegg blir det ekstraaktiviteter på Jernbanetorget, hvor stasjonen i to dager - med start i dag - blir forvandlet til en "real life"-versjon av Animal Planet, komplett med lyseffekter, jungellyder og ulike naturlige omgivelser for dyr.
Animal Planet er eid av Discovery Networks Europe og BBC. Markedsføringsbriefen er håndtert av Discovery Network Nordic, og OMD Ignition gjør kommunikasjonsplanleggingen i hele den nordiske regionen.
Søren Rønning er Discovery Networks Europe markedsdirektør:
Bilder fra kampanjen på Jernbanetorget i Oslo
- Som et medium selv, så forstår vi at det å være bevisst rundt hvordan vi bruker de ulike mediene, sier like mye som budskapet i seg selv. Vi følte at Animal Planet trengte et uttrykk utover konvensjonell reklame slik at kommunikasjonen kunne reflektere kanalen vår og tilføre ekstra verdi til våre kunder. Det er her OMD Ignition har vist at de har egenskaper som gjør at de kan skape "buzz" ved å finne møtepunkter mellom forbrukerne og merket, og på den måten hjelpe oss å styrke vårt tilbud til våre seere i hele den nordiske regionen, sier han i en pressemelding.
T-banekampanjen varer i to uker og sammenfaller med de første to ukene av utsendelsene fra Telenor om grunnpakkens kanalvalg. I tillegg vil Animal Planet bruke radio, trykte medier og andre mediekanal-alternativer eid av Telenor for en utvidet periode.