Kunden kan selv bytte ut bilder eller tekstinnhold, men bruken er likevel noe begrenset for kunden får ikke anledning til å endre på utseende typografisk eller designmessig.
De begrensede redigeringsmulighetene til tross, mange vil nok ta en ekstra titt på løsningen ettersom det eneste du trenger for å benytte den er en enkel PC med en hvilken som helst nettleser installert.
Utviklerne hos Mediateam kan selv velge det ombrekkingsverktøyet de er mest komfortable med - eksempelvis QuarkXpress, PageMaker, InDesign eller liknende - for å designe maldokumentene, eller benytte eksisterende dokumenter.
Når kunden har gjort de ønskede endringer kan hun se en forhåndsvisning av det endelige produktet i løpet av meget kort tid, for så å klikke på en godkjenningsknapp som sender hele produktet direkte til trykkeriet.
Hele løsningen er knyttet opp til Mediateams tekst- og bildedatabase DC4, hvor både maldokumenter og de tilpassede versjoner ligger lagret.
Siden de fleste av Mediateams kunder er store kjeder vil det ofte være behov for lokale varianter av reklamemateriellet.
- Det har vært et strategisk valg hos oss å involvere kundene våre mest mulig i den verdikjeden som skal til for å få fram et reklameprodukt, sier administrerende direktør Terje Andersen i Mediateam Orkla Trykk i en pressemelding.