PÅ slutten av dotcom-årene hadde mange nettbutikker feilet og B2B ble det nye stikkordet. Det var med bedrifter som kunder og innkjøpsportaler eller markedsplasser internett-selskapene skulle lykkes.
En strøm av selskaper ble lansert, enten for å la bedrifter kjøpe inn forbruksvarer eller nisjevarer som bunkers eller utstyr i shippingbransjen. Men de fleste portalene feilet og ehandel.no/ibx.no har først de siste årene klart å skape en kritisk masse med offentlige kunder.
Men nå lanserer den største aktøren i Danmark, Gatetrade opp her i Norge. I samarbeid med Siena åpner i dag selskapet Gatetrade.no, en innkjøpsportal der bedrifter kan legge ut anbud og få tilbydere til å by.


Tjenesten lar leverandører publisere sine varekataloger digitalt og hra en rekke tjenester for forskjellige typer auksjoner.
Gatetrade hevder at deres kunder klarer å spare minst 15 prosent ved å digitalisere innkjøpsprosessen.