Linpro velger det webbaserte verktøyet extraWeb fra Kreasoft i Mo i Rana både til eget bruk, og for å selge videre til sine kunder. extraWeb inneholder moduler for kundehåndtering (CRM), kampanje, e-post, kalender, intranett, prosjekt, styrearbeid, internettpublisering og sikkerhet.
Kreasoft ble stiftet høsten 2000, og har etter hvert oppnådd nærmere 2000 brukere i Norge og Sverige. Selskapet oppgir å gå med overskudd.
Daglig leder Geir Isene i Linpro mener extraWeb gir kort implementeringstid, konkurransedyktig pris og store felles utviklingsmuligheter.
Daglig leder i Kreasoft, Rolf-Ørjan Høgset, sier han har store forventninger til avtalen med Linpro, både når det gjelder kundetilgang og felles teknologiutvikling. Han viser til den undersøkelse fra analyseselskapet Gartner, der det konkluderes at de raskest voksende CRM-leverandørene er de som leverer løsningene via Internett og web. Poenget er at slike løsninger lar kunder fokusere på det forretningsmessige framfor intern teknisk implementering og drift.
Utenom Linpro har Kreasoft disse referansene: Alpharma, Nicator Norge, Ekspressgods, Simonsen Føyen Advokatfirma, Norske Shell, Trumf, Krohne Instrumentation, Norconsult, Search Group og Unitek.