Det norske konsulentselskapet Making Waves la i dag fram regnskapstall for fjoråret. Resultatet blir beskrevet som deres beste noensinne.
I 2011 omsatte selskapet for 182,6 millioner kroner. Topplinjen har økt 50 prosent mot 2010. Driftsresultatet endte på solide 19,5 millioner kroner.
- Å oppnå en resultatgrad på 11 prosent i et år med kraftig vekst og betydelige investeringer er vi svært godt fornøyd med, sier toppsjef Dag Honningsvåg i en pressemelding.
Investeringene han viser til inkluderer blant annet IT-infrastruktur og nytt hovedkontor i Oslo sentrum.
Gjennom kalenderåret 2011 har de skrevet kontrakt med en rekke større kunder, deriblant FIFA, Orkla, Nordic Choice Hotels, Sparebank1, Aftenposten, Canal Digital og NRK. Videre har de utvidet eksisterende avtaler med regjeringen, VisitNorway og Utdanningsdirektoratet.
Konsulentselskapet satser på et bredt spekter av tjenester, som totalt sett skal dekke kunders behov innen både strategi, design, teknologi og kommunikasjon. I 2011 ble tilbudet utvidet med områdene digital markedskommunikasjon og innholdspublisering.
Offentlig sektor utgjør nær halvparten av selskapets kunder.
I desember, i forbindelse med at de kapret prestisjekunden FIFA, sa Honningsvåg til digi.no at de ville ansette 80 nye hoder i løpet av 2012.
Ved utgangen av første kvartal har selskapet 230 medarbeidere. Dermed har staben vokst med 30 personer siden årsskiftet.
Making Waves oppgir at den sterke utviklingen forventes å fortsette også inneværende år.
Les også:
- [11.02.2008] Making Waves nærmer seg 100 millioner