Telenor har funnet feilområdet som førte til at 360.000 bredbåndskunder var uten internett onsdag ettermiddag.
Telenors kundeservice ble onsdag ettermiddag nedringt av kunder fra hele landet som ikke kom seg inn på internett.
- Vi har identifisert feilområdet og nettrafikken omdirigeres. Forbindelsen til mange kunder er allerede oppe og går. Tidligst klokka 20.30 vil all trafikken være omdirigert, sier informasjonssjef i Telenor Elisabeth Evjen.
Til sammen var 360.000 bredbåndskunder hos Telenor og Canal Digital rammet av feilen som oppsto i Telenors eget system. I tillegg var 40.000 bredbåndstelefonikunder uten forbindelse.
Evjen kan ikke garantere at hastigheten på linjene er like høy etter at trafikken er omdirigert.
- Hvordan hastigheten vil oppleves kan jeg ikke si noe om, sier hun.
Hun kan heller ikke si noe om når den opprinnelige feilen vil bli rettet opp.
(©NTB)