I begynnelsen av juli gikk Mediawatch AS ut på sine egne nettsider med en etterlysning etter nye eiere.
Dessverre førte ikke kyberfrieriet frem, og sist fredag ble selskapet slått konkurs. Ifølge eiernes egne utsagn hadde MediaWatch da ført mange samtaler med potensielle kjøpere de siste månedene, men ingen førte frem.
Men nå blåses det atter nytt liv i MediaWatch - det være seg for aksjeselskapet, nettstedet og det 14-daglige papirbaserte nyhetsbrevet. Det er selskapet Infopaq som overtar de vesentlige aktiva i MediaWatch A/S, til en foreløpig hemmelig kjøpesum.


- Vi har sett en interesse i å videreføre MediaWatch som en medievirksomhet som målrettet skriver for informatsjonsmedarbeidere og folk som arbeider med medier og telekommunikasjon, sier direktør Jacob Meibom i Infopaq i en pressemelding som er lagt ut på www.mediawatch.dk. Han mener målgruppen er interessant, og viser til at mange av de som leser MediaWatch også er Infopaq-kunder.
Eierne av MediaWatch A/S hadde planlagt en skandinavisk og senere en europeisk ekspansjon, men i likhet med mange andre bransjeaktører gikk selskapet over ende som følge av dotcom-raset og den påfølgende kraftige nedgangen i annonsemarkedet. MediaWatch etablerte et svensk datterselskap på tampen av fjoråret, men selskapet ble lagt ned etter kort tids drift.