Programvareselskapet Mercury har de to siste årene satset på oppkjøp for å utvide sin portefølje for optimering av forretningsteknologi, «Business Technology Optimization» (BTO). I en pressemelding redegjør Mercury for to nye oppkjøp: webtrafikkovervåkeren BeatBox Technologies, og m-Test-teknologien til sin britiske partner Intuwave.
BeatBox er kjøpt for 14 millioner dollar i kontanter, og oppkjøpet er allerede fullført. Selskapets teknologi lar kundene se informasjon om sine online brukere, slik at de dermed kan forbedre nøyaktigheten i sine testscenarioer. Mercury vil bruke BeatBox-teknologi til å tilby bedre overvåkingstjenester, og til å forbedre sine systemer for kontroll av applikasjoner gjennom hele livssyklusen, det vil si utvikling, igangsettelse og produksjon.
Intuwaves m-Test automatiserer testing av trådløse tjenester på Symbian OS-baserte mobile enheter, og brukes av bedrifter verden over som produserer trådløse enheter, eksempelvis mobiltelefoner.
Prisen for m-Test-teknologien er ikke kjent, men Mercury bekrefter at de har gjort opp i delvis kontanter og lisensavtaler. Selskapets kunder kan nå bruke m-Test sammen med Mercurys QuickTest Professional og Mercury Business Process Testing for å koble seg direkte opp til en mobil enhet, med det før øye å teste ytelsen i dennes applikasjoner.
Les også:
- [03.11.2005] Aksjeskandale ryster Mercury
- [20.10.2005] Mercury tilbyr suite for IT-optimering
- [31.05.2005] Lar applikasjonen utvikles under drift
- [03.02.2005] Kvartal- og årsrekord for Mercury
- [02.11.2004] Sats ikke forretningen på en utestet applikasjon
- [24.08.2004] Verktøy for kvalitetssikring i sterk vekst