Den lille, urbane TV-kanalen Metropol allierer seg enda tettere med yaTack etter at de to har samarbeidet om internettauksjoner på direkten på TV-skjermen siden mars i år.
I en pressemelding fra Metropol, opplyser TV-selskapet at det investerer i e-handelshuset (men ikke hvor mye).
TV-auksjonene fortsetter på skjermen med muligheter for å legge inn bud via nettet og følge utviklingen av budene på fjernsynet. Det vil imidlertid ikke bli holdt mer enn én auksjon i måneden. Overskuddet av auksjonene går til interesseorganisasjonen "Ungdom Mot Vold".
Samtidig hjelper yaTack Metropol med å lansere sin egen nettbutikk, med det britisk-klingende navnet "The Mall" (egentlig en allé i St. James's Park i London, men også brukt som navn på kjøpesentre).
Det noe vidløftige navnet skal tydeligvis reflektere hvem de prøver å nå, "kresne storbymennesker" som det står i pressemeldingen. Produktutvalget består av elektronikk, underholdning, kunst og design.
- Med dette tar vi enda noen skritt videre inn i den interaktive og digitale TV-verden, sier adm. dir. Jan Erik Pedersen i Metropol i pressemeldingen.
Metropol sendes i alle større byer i Norge og kan tas inn av 1,5 millioner mennesker.