Microsoft lanserer i dag en testversjon av sin nye søkemotor. Denne skal konkurrere mot Yahoo og Google. Dermed er Microsofts inntreden i søkemarkedet et steg videre. Det er likevel til høsten den store kampen vil stå, skriver iMarkedet.no.
Ifølge Fasts John M. Lervik venter han og de andre i bransjen på om Microsoft vil lansere en egen søketeknikk, som grunnlag for sin søkemotor. I dag benyttes Yahoos søkemotor som grunnlag for Microsoft-søket.
Les også:
- [26.07.2004] Google i ny "Booble"-strid
- [13.07.2004] Google nær børsnotering
- [08.07.2004] Doblet omsetning skuffet investorene
- [28.06.2004] AOL kjøper responsbaserte reklamenettverk
- [24.06.2004] MSN hotmail oppgraderes kraftig
- [17.06.2004] Søkeprogram som slår Google
- [02.06.2004] Google oppgraderer mot Fast
- [11.05.2004] Google lanserer nytt trinn i søkekrig
- [03.05.2004] Google stabil som verdens største søketjeneste
- [30.04.2004] Google-notering gjør gründerne steinrike
- [27.04.2004] Angriper Google gjennom ny Messenger
Ifølge Wall Street Journal lanserer ligger en egen søketeknikk til grunn for Microsofts søkemotor.
Søketjenesten på Microsofts MSN-portal har fått en ny design som nesten er en kopi av Google. MSN-portalen benytter fortsatt Yahoos søketeknikk i bunn av tjenesten. Microsofts egen søketeknologi vil ta over ved årsskiftet. Microsofts mål er å få en andel av det lukrative søkemarkedet, som til nå har vært dominert av aktører som Goolge og Yahoo.
Ifølge Wall Street Journal skal den nye MSN-søketjenesten ha en prislapp på utrolige 100 millioner dollar.