Norges nest største selskap innen betalingsoppfølging, Kredinor, har gitt en kontrakt verdt 6 millioner kroner til Dolphin Software.
Dolphin Software har siden 1993 spesialisert seg på teknologi for kundesentrer, med integrerte tjenester for data og telefoni. Selskapet omsetter for rundt 45 millioner kroner i året. Avtalen med Kredinor er årets største enkeltstående kontrakt for Dolphin.
Administrerende direktør Haakon Smeby i Dolphin bekrefter at avtalen er «strategisk viktig for oss».
I dag er «Call Center» en av tjenestene Kredinor tilbyr til kunder som trenger hjelp til å følge opp dårlige betalere. Avdelingen omfatter 60 saksbehandlere som driver faktura- og betalingsoppfølging gjennom utgående telefonsamtaler.
I en pressemelding heter det at Dolphins løsning til Kredinor vil inngå i en større satsning på kundesentertjenester i Kredinor. Målet er dels å gi selskapet et konkurransefortrinn i sin oppfølging av skyldnere og kunder, dels å åpne for nye forretningsmuligheter i form av kundesenterbaserte tjenester.
– Med Dolphins løsninger i kombinasjon med andre IT-løsninger kan vi … bistå i å levere kundesentertjenester som kundene tidligere har gjort selv, og vi kan bidra til å verdiøke våre kunders informasjon om sine kunder, sier administrerende direktør Rune Brandstadmoen i Kredinor.
Kredinor investerer i Dolphin CDS, en løsning både for inngående og utgående kundesenter, hvor alle kontaktflatene inn mot kunde håndteres i et og samme system. Henvendelsene kan komme som telefonsamtaler, e-post, SMS, faks, brev eller alarmer, og behandles i samsvar med bedriftens forretningsregler. Lederne kan fortløpende følge med hvorvidt målsatt servicegrad blir oppfylt.
– Den største gevinsten ligger i at man får samlet all informasjon i et system, noe som både øker kunnskapen om kunden i forhold til pågående prosesser, men gir også muligheter for å skreddersy løsninger eller tilbud til kunden, sier Smeby.
Les også:
- [12.02.2007] Vista-tilpasning kan gi mye strev
- [08.01.2004] Dansk kontrakt for norske Dolphin Software