På fredag ble det mulig å forhåndsbestille den nye omtalte Apple-smartklokken i USA, Storbittania og et utvalg andre land.
Selskapet Slice Commerce, som analyserer kjøpstrender i USA, har nå regnet seg frem til ganske mange detaljer om bestillingene.
Det ser altså ut til at nesten en million klokker ble forhåndsbestilt i løpet av den første dagen, og dette tar ikke i betraktning bestillingene utenfor USA.
Slice Commerce skriver at 72 prosent av kjøperne kjøpte et annet Apple-produkt over de siste to årene, og 21 prosent hadde forhåndsbestilt iPhone 6 eller 6 Plus.
Det er uten tvil den rimeligste Sport-modellen som dominerer, med 62 prosent. Mange av de som kjøper den dyrere Watch-modellen bruker mindre penger på selve båndet, som kan bestilles separat.
De fleste velger størrelsen
Uansett modell er det den større 42 millimeter-versjonen som selger best, med 72 prosent av bestillingene. 38 millimeter-utgaven er tydeligvis mindre populær.
Den såkalte Space Gray-fargen er den mest populære, og det sorte sportsbåndet ble valgt av de fleste kjøperne.
Den nye, supertynne MacBook-modellen ble også sluppet på fredag, og Slice Commerce påpeker at 43 prosent av de som kjøpte maskinen, bestilte også en Apple Watch.
Det er fortsatt en stund til Apple Watch blir bredere tilgjengelig: Den går offisielt i salg den 24. april i de samme landene der den kan forhåndsbestilles. Norsk lansering er imidlertid fremdeles uavklart.
Les også: Dette synes testere om Apple Watch.
Det skal påpekes at de tidlige anmeldelsene av Apple Watch ikke er unisont positive, der det blant annet nevnes svak batterilevetid og uvant grensesnitt som de viktigste minuspoengene. Det har tydeligvis ikke skremt Apple-entusiastene fra å sikre seg klokken tidlig.