Det tok meg cirka 40 sekunder å bli hekta.
digi.no skrev torsdag to artikler om mobilspill hvor vi fortalte at tilbudet av spill nå bretter seg ut. Og du trenger ikke å kjøpe de dyreste telefonene. Den norsk java-eksperten Tonny Espeset har testet alle Java-telefoner på markedet og forteller at både de billig og dyre Nokia-telefonene slår resten på fart.
Les også
Det var skikkelig dumt gjort, for nå er jeg hekta, og Nokia kan dessverre ikke få tilbake telefonen sin. Jeg må først finne ut hvordan jeg kommer meg ut døren på nivå tre.
Jeg ble utrolig fort oppslukt, og det tror jeg svært mange andre raskt vil bli. Nå tenker jeg på Boulder når jeg står i kø, sitter på bussen eller bare kjeder meg (jeg har av hensyn til meg og andre - foreløpig - lagt igjen mobilen på jobben) Mye av attraksjonen ligger også i umiddelbarheten - i motsetning til på en PC er du i gang etter noen sekunder.
Greit, skjermen er liten og knappene er små, men kanskje vi nå kan få tilbake fokus på spillbarhet og innhold i stedet for bare pen grafikk som altfor mange PC-spill fokuserer på. Ikke alle spill vil egne seg på en mobilskjerm, men ganske mye vil kunne portes over. Trolig vil spillene dele seg i to hovedkategorier: Enkle action/puzzle-spill og community/strategi-spill der du spiller mot andre.
Det finnes allerede et stort og raskt antall voksende spill der ute - mye er gratis og resten er ganske billig - 10-30 kroner. Når man da sammenligner med hva en logo koster og omsetningen dette har skapt, er det fort å spå en hyggelig fremtid for mobilspill-industrien: Underholdningsverdien av en logo og et spennende spill til samme pris gjør det ikke så vanskelig å velge.
digi.no ser også frem til mange festlige saker. "Politiet stoppet mobilspillende motorsyklist" og "Mye fallskader - unge menn velter mens de kjører bil på mobilen"