Det er Norges største salgsnettverk på Internett, DoubleClick Norge, som overtar salget på MTG-portalen Everyday.com.
WebAd har hittil administrert salget på Everyday og sier at de mangler "manpower" til å kunne selge på portalen.
- Dette har vi valgt å gjøre for på best mulig måte å betjene de andre nettstedene i WebAds nettverk, sier Trine Lise Almquist som er salgsdirektør i WebAd.
Det betyr at WebAd kommer opp i den merkelige situasjonen at de har tatt på seg salgsjobben av annonser for en mengde eksterne nettsteder, inkludert Everyday-konkurrenten Yahoo i Norden, mens de ikke strekker til innenfor MTG-familien.
- Kortsiktig kan dette synes rart, men på lang sikt er dette helt naturlig, mener Morten Hofstad som er ansvarlig for eierselskapets MTGs internettsatsing i Norge.
Han opplyser at WebAd er i en restruktureringsfase og allerede betjener så mange som 50 nettsteder pluss Yahoo! og den ferskeste kunden LibertySurf .
- Vi omorganiserer WebAd fordi vi ønsker at de skal bli større og bedre. Hvor lenge DoubleClick får selge for Everyday får vi ta senere. Det blir en diskusjon mellom Everyday, WebAd og DoubleClick, sier Hofstad til digi.no.
Everyday har selv sagt at de ønsker å bli store på portalområdet, SVÆRT store. Men MTG-portalen klager ikke over de får en ekstern annonsepartner:
- WebAd er nå i en reorganiserings- og opprustingsfase, og vi anser det som meget profesjonelt av WebAd å ta kontakt med DoubleClick i en slik situasjon, sier Vegard Tronhus som er landssjef for Everyday i Norge.