Sammen skal de to selskapene Modern Times Group (MTG) og NetCom AB eie portalen Everyday.com, som i første omgang rettes mot det skandinaviske markedet. MTG er inne både på eier- og produsentsiden gjennom datterselskapet InTV i Tele2s startside på nettet.
NetCom har 718.000 nettabonnenter gjennom Tele2, og alle disse vil bli tilbudt den nye portalen som startside. Fra 1. juli i år kunne Tele2 også tilby internettilknytning - uten avgift.
MTG vil bidra med innhold og den øvrige redaksjonelle biten av portalen, samt stå for annonsesalg gjennom datterselskapet Webad.
- Vi kan tjene penger gjennom å tilby alt fra gratis internettilknytning, portal, reklamesalg, innhold, e-handel, betaltjenester og logistikk på europeisk basis, sier Niklas Zennström, som sitter midlertidig i sjefsstolen i Everyday Communications AB, i en pressemelding.
De to selskapene eier 50 prosent hver av det nystartede selskapet Everyday Communications AB.
Planen er å bygge opp portalen for de skandinaviske land i første omgang, i neste omgang står Holland for tur.