Det var Roxio, en leverandør av programvare for å brenne CD-er, som endte opp med vrakrestene etter Napster-havariet.
For selskapet som ble et synonym med piratkopiering, døde ikke helt etter tapet mot platebransjen sommeren 2001. Roxio kjøpte Napster, men det var den gang uklart hva selskapet skulle med navnet - programvare kunne man ikke bruke.
Roxio håper åpenbart at brukerne ikke har glemt Napster. Selskapet er nå i ferd med å skaffe seg noe man kan lansere under Napster-navnet.
Ifølge Wall Street Journal er Sony og Universal (Vivendi) i ferd med å gi opp sin egen satsing på musikksalg over nett. Selskapet forhandler med å selge Pressplay, som tjenesten heter, til Roxio. Tjenesten selger musikk fra alle de fem store plateselskapene.
Sony og Vivendi kvitter seg ikke med musikken - selskapet vil få et oppgjør i Roxio-aksjer. Ironisk nok vil de dermed ha ansatt deres tidligere erkefiende, Shawn Fanning, mannen som startet Napster.
En av årsakene til salget kan være konkurransemyndighetenes granskninger av platebransjens salgssamarbeid på nett.