ANALYSER

Nå vet de fleste hva Bluetooth er

En undersøkelse blant forbrukere viser at andelen som vet hva Bluetooth er, har økt kraftig.

7. apr. 2006 - 08:34

Bluetooth SIG har gjennomført en ny undersøkelse om forbrukernes kjennskap til deres trådløse teknologi. Årets undersøkelse omfattet 2100 respondenter hentet blant forbrukere i alderen 18 til 70 år i Japan, Storbritannia, Taiwan, Tyskland og USA.

I snitt vet 73 prosent av forbrukerne hva Bluetooth er, mot 60 prosent i 2004.

Kjennskapen til Bluetooth er størst i Europa: Andelene for både Storbritannia og Tyskland er 88 prosent.

Kjennskapen er lavest i USA, der 41 prosent visste om Bluetooth i 2004. Nå er andelen 58 prosent.

De fleste assosierer Bluetooth med trådløs kopling av hodesett til mobiltelefoner. Undersøkelsen avdekker at bevisstheten om andre anvendelser også øker.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.