I følge PC Data Online fikk Napster et kraftig løft i trafikken etter at nyheten om at de måtte stenge ble kjent. I løpet av uken som sluttet 28. juli fikk de hele 5.8 millioner unike besøkende.
Nielsen Ratings, en trafikkmåler, regnet med at 849 000 brukere, eller 3% av alle Internett-brukere, besøkte Napsters nettsted i timene rett før de egentlig skulle stenge på fredag.
Men Napster var ikke de eneste som tjente stort på rettssaken.
I følge Gnutella hadde de 4.7 millioner sidevisninger, men falt ned til henholdsvis 2.7 millioner visninger på lørdag og 3 millioner på søndag.
En talskvinne for Gnutella uttalte, i følge ZDNet, at de hadde i gjennomsnitt 72 000 visninger i timen sammenlignet med 1 800 til vanlig.
Scour Exchange hadde heller ikke noen dårlig uke. Tjenesten, som for tiden kjemper i en rettssak der de er saksøkt for brudd på kopibeskyttelse, hadde 1.29 millioner unike besøkende forrige uke i følge PC Data Online. Dette satte dem som nummer 10 på PC Data Onlines liste over underholdningsnettsteder.
- Det er helt klart at folk ønsker å laste ned gratis musikk fra Internett, sa Jeff Moulton, analytiker i PC Data Online.