KUNSTIG INTELLIGENS

Når bør en chatbot overlate samtalen til et menneske?

Chatboten kan være en god avlastning for førstelinjemøter, men den kan ikke svare på alt. Og den fungerer best når folk tror den ikke er så smart, forteller Tone Bratteteig, som har forsket på Navs chatbot.

Chatboter i det offentlige kan frigjøre kapasitet til de vanskelige sakene.
Chatboter i det offentlige kan frigjøre kapasitet til de vanskelige sakene. Illustrasjonsfoto: Colourbox
Gi bort artikkelen
Kommenter
Elina Melteig, Titan.uio.no
23. juli 2023 - 05:00

Seksjonen Fra forskning består av saker som er skrevet av ansatte i Sintef, NTNU, Universitetet i Oslo, Oslo Met, Universitetet i Agder, UiT Norges arktiske universitet, Universitetet i Sørøst-Norge og NMBU.

Gi bort artikkelen
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.