NETTVERK OG INFRASTRUKTUR

Nets satt alle krefter i sving for å løse Bankid-problemene

BankID-innlogging på en smartmobil.
BankID-innlogging på en smartmobil. Foto: BankID
31. okt. 2019 - 13:08

Flere bankkunder slet med å logge inn i nett- og mobilbank etter at det oppstod problemer hos Nets. Selskapet satt alle krefter i sving for å løse feilen. Problemene skal ha blitt løst ved 14-tiden.

– Problemene med BankID er nå løst, og alt fungerer som normalt, sier kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i BankID til NTB.

Selskapet opplyste til E24 at et mulig kabelbrudd kan ha vært årsaken til problemene. 

Feilen rammet kunder med Telenor-abonnement.

– Vi har dessverre problemer med Bankid-tjenestene for enkelte kunder. Vi jobber med å rette feilen og vil komme tilbake med mer informasjon når vi vet mer. Beklager ventetiden! skrev Nets på sine driftsstatus-sider i 12-tiden torsdag.

Enkelte opplevde også problemer med vanlig Bankid med kodebrikke.

– Får du feil når du bruker brikke eller app, forsøk gjerne igjen, fortsatte Nets på statussidene. 

 

 

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.