Dagens Næringslivs nettutgave, DN.no, opplevde svikt i annonseomsetningen i første kvartal. Omsetningen endte på tre millioner kroner mot 3,5 millioner i samme periode i fjor.
Det innebærer et gjennomsnitt på én million kroner i måneden. Da digi.no intervjuet konsernssjef i Norges Handels- og Sjøfartstidende, Gunnar Bjørkavåg, i begynnelse av mars, sa han følgende:
"Vi hadde i snitt én million kroner månedsomsetning i fjor. Vi bør ligge godt over det i år", og la til at han forventet "en betydelig resultatforbedring i år".
Les saken:
- Både april og mai ser ut til å bli bedre enn i fjor. Markedsanalyserapportene vi får inn, viser også vekst i annonsevolumet for Internett, sier konsernsjefen til DN.no.
Kostnadene skal imidlertid reduseres nok en gang i DN.no (pluss resten av konsernet). Han avviser imidlertid at dette vil medføre større kutt i organisasjonen og antall ansatte.