Oslo (NTB): Reklameomsetningen i norske papiraviser gikk tilbake med 8,5 prosent i august.
Det viser tall fra Mediebyråenes Interesseorganisasjon (MIO).
Papiravisene har slitt med annonsefall hver måned siden mai, ifølge Dagens Næringsliv.
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Eva koder Norge tryggere: – Jeg var usikker på om jeg hadde ferdighetene som trengtes
- Annonseutviklingen for trykt presse er ikke hyggelig og noen aviser sliter veldig, sier styreleder Arne Inge Christophersen i MIO.
For internett er situasjonen bedre. Mens det ble brukt 479 millioner kroner i mediekanalen i hele fjor var det brukt 605 millioner kroner ved utgangen av august i år.
Dermed har nettet tatt en andel på 12,1 prosent av reklamekjøpet, nesten 2 prosent høyere enn ved samme tid i fjor, skriver Journalisten.
(©NTB)