Det var knyttet stor spenning til tirsdagens resultatfremleggelse, ettersom Yahoo! betraktes som et av de toneangivende Internett-selskapene i verden.
Hadde resultatene vært dårlige, slik mange på forhånd fryktet, ville det trolig sendt dotcom-aksjene på verdens børser ut på en ny, kraftig nedtur.
Nå får nervøse Internett-investrorer et lite pusterom.
For Yahoo! presenterte en omsetningsvekst på 90 prosent til 295,5 millioner dollar, mot 155,9 millioner dollar i samme periode i fjor. Det er godt over markedets forventninger om et salg i kvartalet på omlag 281 millioner dollar, og kan indikere at Yahoo! er i ferd med å øke sin markedsandel innen bannerannonsering. Amerikanske AdRelevance anslår at markedet for bannerannonsering på Internett kun vokste med 6,5 prosent i tredje kvartal, mot en vekst på 13,5 prosent i inneværende års andre kvartal.
Yahoo! endte på et proforma resultat i tredje kvartal på 81,1 millioner dollar, eller 13 cents per aksje (mot henholdsvis 38,5 millioner dollar, eller seks cents per aksje for samme tidsrom i 1999), én cent per aksje bedre enn markedets forventninger.
I løpet av september var 166 millioner unike brukere innom Yahoo!s nettsider, mens selskapets ulike registreringstjenester i september passerte 185 millioner kunder, opp fra 155 millioner i juni. Antallet daglige sidevisninger passerte 780 millioner , mot et dagsgjennomsnitt på 680 millioner i juni.