I VG i dag står det en artikkel om sinte og fortvilte foreldre som er oppgitt over at Big Brother-deltakerne blir skjenket fulle.
Nederst i artikkelen opplyser VG at nett-trafikken, ifølge nettleverandøren KPNQwest, synker med ti prosent når varmtvannet blir skrudd av.
"Rebekka har vært avstengt fra resten av verden. Derfor har hun ikke hørt at ansatte i NRK og andre bedrifter sitter klistret til dataskjermen når deltagerne dusjer. Når varmtvannet blir slått av, reduseres trafikken på nettet med over 10 prosent, ifølge nettleverandør KPNQwest.", skriver VG.
Dusjing er i vinden.
Interessant, igrunnen.
Hva venter man seg egentlig?
Kanskje er noe av årsaken at nettbrukerne gjerne vil se folk de har sett på TV - folk de har blitt 'litt kjent med' - nakne? Dusjing i seg selv er jo ikke spesielt interessant.
Kikker-instinktet er i hvert fall intakt hos de fleste. Kanskje det kunne være en idé for NRK? Som en ekstra inntektskilde i tunge tider, kunne de installert et web-kamera i dusjen eller i omkledningsrommet på Marienlyst. Folk ville sannsynligvis gått mann av huse for å se Ingvild Bryn, Arild Menzoni eller Jon Gelius i dusjen. Med en sponsorlapp i panna - eller kanskje en liten mobil-logo tatovert på skylderen eller i nakken...
Kanskje det er en idé for digitoday.no også?
"digitoday lanserer ny tjeneste, Little Sister, hvor du blant annet kan se Therese dusje." "Spør Therese i dusjen". Kanskje det kunne vært noe å tjene penger på? Et lite webkamera installert i taket på mitt kummerlige baderom...
Muligens kan vår nye eier, Nextra, sponse også dette kameraet, i tillegg til Big Brother-kameraene i dusjen og soverom A...
God helg, da :-)