JUSS OG SAMFUNN

New Deal for Tiller

Erlend Tiller har forlatt nettkonsulentbransjen og børsnoterte Mogul for å starte en karriere i New Deal Interactive, et selskap som vet å begrense seg ifølge den nye Art Directoren.

4. jan. 2001 - 11:19

New Deal Interactive DDB er en fire år gammel enhet innen New Deal- gruppen.

Ifølge Tiller er det nå blitt 12 stykker i New Deal Interactive som ble eget aksjeselskap i 1998.

- Jeg er glad for å komme inn i et firma som lever og ånder for kommunikasjon, de er eksperter på et område de sier de skal være best på. Selskapet har uansett ikke tenkt å utfordre Cell, Mogul eller Icon Medialab og holder seg til spissing av kommunikasjon og merkevarebygging. Det er et av de få interaktive selskapene jeg har vært borti som innser at de er nødt til å segmentere seg, sier Tiller til digitoday.no.

Trønderen kom til Mogul (den gang Clockwork Grape) høsten 1999 og startet som kreativ leder. Da hadde han jobbet en stund i reklamebransjen (BBDO) og fant altså ut mot slutten av år 2000 at det var på tide å flytte tilbake.


Han var ikke helt fornøyd med kommunikasjonsfokuset i Mogul.

- Mogul har kanskje litt problemer med å forstå kommunikasjonsbiten av faget. Verdiene som var innbakt i Clockwork-systemet, med mer kommunikasjon og mindre rådgivning, ble nedprioritert i nye Mogul. Det ble et spørsmål om hva Mogul egentlig skulle være og på slutten jobbet jeg mye mer strategisk enn grafisk, sier han.

Tiller er optimistisk på vegne av internettbransjen når det gjeldr plassen i den framtidige kommunikasjonsmiksen:

- For å gi våre kunder en god branding-posisjon i markedet, må man bruke flere medier samtidig. Det blir etter hvert mer overordnede konsepter, trykte medier, radio og interaktive medier bringer samme budskap i ulike former ut ifra de samme konseptene.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.