Nå er det de verdiøkende tjenestene som teller fremfor antall timer kundene tilbringer på Internett hver måned. 19. november kommer Telenor Nextel med sine nye tre nye Internettklasser, som skal erstatte dagens tilbud.
Den nye Internett-pakken lanseres samtidig som Telenor Nextel lanserer sin nye CD-rom i et opplag på 25.000, som inneholder installasjonsprosedyrer og et interaktivt opplæringsprogram som viser hvordan en kan dra nytte av Internett.
CD-ROM-en inneholder også den nødvendige programvare, som i realiteten betyr siste versjon av Internet Explorer. Tidligere kunder som kjøpte Telenor Internett med Netscape kan fremdeles få oppdatere sin programvare, men gjennom andre servere og uten lisens. Programvaren er tilpasset ISDN og analog forbindelse, og gjelder plattformene Windows 3.11, Windows 95, og Macintoch med støtte for Mac OS 7.1 og oppover. Power Mac-brukere må ha MacOS 7.5 eller høyere. Pakken er ikke laget for Mac OS 8.0, men i operativsystemet finnes det integrert en løsning med oppsett for Internett.
Den nye startpakken er produsert i henhold til avtalen mellom Konkurransetilsynet, Telenor Nextel og Schibsted fra i sommer og gir kunden flere alternative startsider i tillegg til Scandinavia Online (SOL). I tillegg til SOL og Telenor Internett, kan nye brukere velge andre startsider som - Dagbladet, digi.no, Nettavisen, Aftenposten og Nettguiden.
Telenor Nextel skal bli mye mer opptatt av hva kundene mener og bruker verdiøkonomi som et nøkkelord. Markedssjef Even Reitan, sier at nye tjenester nå vil komme når kundene ønsker det.
- Vi ønsker å tilby mer enn bare Internett-aksessen. Internett har det siste året gått fra å være et nisjeprodukt til å bli et etablert produkt i Telenors portefølje. Verdiøkning og nytteverdi for kunden er nå de viktigste faktorene for våre nye tjenester.
Reitan sier at en hvert kvartal fremover vil se nye funksjoner i Internett-abonnementet. En av de nye funksjonene en vil se i Totalabonnementet er en funksjon som gjør at en kan ringe e-postkassa og få opplest meldingene som ligger der. Tjenesten er foreløpig en pilot-tjenestene, og blir ikke kommersiell før første kvartal neste år. En annen er en egenutviklet nyhetsagent som kunden selv kan konfigurere.
- Når tilbudet lanseres vil vi kontakte alle våre eksisterende kunder og foreslå for dem hvilket av de nye tilbudene som er det beste. Kundene bestemmer selv hva de kan velge, sier Reiten til digi.no, som mener at et flertall av kundene til slutt vil ende opp i Pluss-gruppen. Eksisterende kunder kan foreta endringene i abonnementskategori online.
Telenor Nextel vil intensivere kundekontakten ved å måle kundenes meninger om Internett-tjenesten noe som også skal gi seg utslag i de produktene Telenor Nextel vil tilby.
- Vi gir nå et klart signal om en inndeling i turistklasse og business-klasse på Internett, sier informasjonssjef i Telenor Nextel, Arne Cartridge, til digi.no. - I likhet med tidligere vil vi med hensyn til nettstruktur og protokoll ikke garantere tjenestene, sier han.
Samtidig som denne pakken lanseres, vil kundesupport også endres slik at en skal finne de fleste svarene på Internett. Hele nettstedet til Telenor Nextel er byggett opp på nytt for å kunne gi en bedre tilbakemelding til kundene.
Basis | 98 kr/mnd. |
SOL
Kundemagasin 10 MB hjemmeside 1 e-postadresse Gratis etablererhjelp |
|
Pluss | 129 kr/mnd. |
Videresending til fax
Varsling om ny e-post Feriemelding Web-basert e-post |
SOL
Kundemagasin 10 MB hjemmeside 5 e-postadresser 24 t kundeservice |
Total | 225 kr/mnd. |
Avansert e-postadm.
Talesyntese Personlig nyhetsagent Egne diskusjonsgrupper Nextels e-postkatalog Telefonkatalogen Personlig avtalebok på Web Valuta og finanskalkulator Verdensur |
SOL
Kundemagasin 10 MB hjemmeside 5 e-postadresser Prioritert kundeservice |