NextGenTel har nå totalt 48.500 kunder på nett, og veksten har ytterligere tiltatt etter ferien, skriver selskapet i en melding. Ved utgangen av 2002 hadde NextGenTel 35.000 kunder, sammenlignet med 8.000 kunder et år tidligere. NextGenTel er hovedkonkurrenten til Telenor, og har nå 22,6 prosent av det såkalte DSL-markedet, som grovt sett er bredbåndsmarkedet ekskludert kabel-TV-delen og trådløsdelen. Ser man på hele bredbåndsmarkedet har NextGenTel en 20 prosents andel av hele bredbåndsmarkedet, mens Telenor har 50 prosent, viser tall fra Post- og Teletilsynet.
Administrerende direktør Olav Stokke sier til iMarkedet at NextGenTel forbereder børsnotering. Meglerhusene ABG Sundal Collier og First Securities skal hjelpe til med en emisjon for å hente inn mellom 200 millioner kroner og 300 millioner. I tillegg til dette skal selskapet foreta et nedsalg i forbindelse med børsintroduksjonen.
Les hele iMarkedets artikkel om det ærgjerrige underskuddsforetakendet NextGenTel: NextGenTel med aggressive planer.