Administrasjonssjef Mona Oldeide i Aftenposten Multimedia sier at det har vært et styremøte i morselskapet Aftenposten AS.
Hun sier det er for tidlig å si noe om dagens vedtak rammer det digitale datterselskapet.
Aftenposten har de siste årene initiert og gjennomført betydelige kostnadsreduksjoner i avisen for å møte stagnerende og fallende inntekter.
Innsparinger på 200 millioner kroner og sted mellom 130 og 150 årsverk forsvant fra avisen i forrige runde, som ble startet i fjor høst.
Konserndirektør Trond Berger i Schibsted opplyser til digi.no at man nå setter igang ytterligere tiltak utover de eksisterende programmene i Aftenposten for å møte annonseutviklingen.
"Utviklingen i første halvår i år, med et fall i annonseinntekter for avisen på 13 prosent og usikkerhet knyttet til annonseinntekter i årene fremover, medfører at Aftenposten har behov for på lang sikt å forbedre driftsresultatet", skriver morselskapet i en børsmelding.
- Aftenposten har besluttet å iverksette prosesser og ytterligere tiltak som vil styrke Aftenpostens produkt og resultatutvikling. Utviklingen innen annonsemarkedet har jo pågått en god stund. Mer detaljer om programmet vil komme i løpet av høsten.
Berger vil ikke spå noe om annonseutviklingen fremover og når han eventuelt tror det vil stoppe.
- Vi får vente til resultatpresentasjonen neste torsdag før vi sier noe mer om det, sier han.